dimecres, 23 de desembre del 2009

Vacances Àvila 2009. Dia 5: ÀVILA




Avui, últim dia d'aquestes vacances pel centre d'Espanya, ens em quedat per veure tranquil·lament la ciutat d'Àvila, on tenim l'hotel, i des de on em anat viatjant cap a les altres ciutats.
  1. Guadalajara i El Escorial
  2. Toledo
  3. Segòvia i La Granja de Sant Ildefons
  4. Salamanca
  5. Àvila
Evidentment, els altres dies, a la tornada de la visita corresponent, em anat visitant a estones la ciutat, i sobretot, la zona emmurallada, per on em passejat i em buscat restaurants per sopar.
Avui em fet la passejada completa, per dins i per fora de la muralla. Una ciutat que em de dir, que ens a sorprès gratament, ja que en un principi no ens pensaven que fos tant maca, sense cap mena de dubte, la més maca de totes les que em visitat en aquestes vacances de Nadal.
La muralla, impressionan
t i molt ben conservada, es la perla de la corona, però el conjunt de tota la zona es el que li dona aquest encant especial.


Entre d'altres, em visitat:
  • La Muralla
  • Monument a Sant Joan de la Creu
  • Mansió de los 'Polentinos'
  • Ermita de Sant Esteve
  • Palau dels 'Verdugo'
  • Basílica de Sant Vicenç
  • La Catedral
  • Església de Sant Pere
  • Palau dels 'Serrano'
  • etc...
Al "Palacio de los Verdugos" en visitat una exposició del pintor Guido Caprotti, que va viure a Àvila i que va fer uns retrats d'Àvila i dels seus vilatans.



Demà sortirem cap a casa, i ens anirem a un bon gust de boca, sapiguem que em visitat ciutats molt maques (monumentals), que ens han traslladat a uns segles enrere, on els cavallers, reis, reines, prínceps i princeses caminàvem pels carrers d'aquestes ciutats.