dilluns, 21 de desembre del 2009

Vacances Àvila 2009. Dia 3: SEGÒVIA I SANT ILDEFONS

Avui també fa molt fred, però no tant com els dies anteriors. Ens em abrigat bé i em sortit en direcció a Segòvia, a veure l'aqüeducte romà.



Em arribat ràpid, ja que es troba molt aprop d'Àvila, i després de donar un parell de voltes per aparcar, ens em endinsat en el centre històric de la ciutat.
Monuments a destacar especialment:
  • L'Aqüeducte (evidentment)
  • La Catedral i
  • L'Alcàsser


A part del monumental aqüeducte que dona fama i renom a la ciutat de Segòvia, ens va agradar especialment l'Alcàsser, un mena de castell reconvertit en museu d'armes antigues (amb canons antics, armadures medievals, espases, etc...), i en el que la seva decoració interior era espectacular.... la sala del tron, els sostres (molt treballats), els tapissos, etc...

Després de veure la ciutat, vam anar a dinar, ni més ni menys que a "Casa Duque", mestre cuiner que ens va preparar el típic "cochinillo" segovià. El garrí estava espectacular... el preu també!!! (un dia es un dia).


Una vegada, vista la ciutat i amb la panxa (massa) plena, ens van dirigir cap a La Granja de Sant Ildefons, on van visitar uns jardins espectaculars, amb fonts per tot arreu. Diria que es el típic jardí francès (a mi em va recordar molt els jardins dels tsars russos a Sant Petersburg).
Per desgracia, no em pogut visitar el Palau Reial (per dins), ni la Reial Fàbrica de Cristall, ja que els dilluns son tancats.



Per finalitzar, tornem a l'hotel d'Àvila, sopem, i a dormir, que demà tenim un altre dia per anar de visita.