dimarts, 29 de març del 2011

Tast de vins

Aquest divendres, vaig poder gaudir a l'Hotel Ciutat del Prat, d'un nou tast de vins amb Denominació d'Origen Catalunya.


Hotel Ciutat del Prat

Vam tastar un vi blanc, un rosat, i 3 negres. Aquest últims, son els que es poden demanar als restaurants del Prat de Llobregat que estan fent les jornades gastronòmiques "Març, el mes de la Gastronomia", per fomentar els productes agroalimentaris autòctons -el pollastre pota blava i la carxofa Prat-.

 

Desl vins tastats, el que em va agradar més va ser el blanc de la casa Fermí Bohigas UDINA 2010. En vaig portar una grata sorpresa. Un vi blanc diferent, més aviat fort, potent diria jo -si el comparem amb els vins blancs habitauals que normalment son més aviat suaus- amb cos i molt recomenable.






El rosat VINYA D'EN GREC, res a dir, aquest era del 2010 i anteriorment ja havia tastat el 2009. Ni un, ni l'altre en van dir res. Vi fresc per fer un pica-pica com a molt -ho sento, a mi els rosats no em fan el pes-.


 





Dels negres, sense dir res en contra, cap em va donar la sensació de tindre un gran caldo a davant.


Vins tastats:
  • Udina (Fermí Bohigas. Òdena) Blanc 2010.
 Garnatxa blanca, Chenin blanc i Xarel·lo (12% alcohol).
  • Vinya d'en Grec (Coop. Vinícola de Sarral) Rosat 2010.
Trepat 100% (11.5% alcohol).
  • Primers Vins Negres (L'Olivera. Vallbona de les Monges) Negre 2009.
Garnatxa 40%, Cabernet Sauvignon 35%, Syrah 20% i Monastrell 5% (13% alcohol)
  • L'Equilibrista (Can Dez Mas - Ca n'Estruc. Esparreguera) Negre criança 2008.
Syrah 54%, Garnatxa 28%, Samsó 18% (14.5% alcohol).
  • Synera (Roqueta Origen Manresa) Negre criança 2007.
Cabernet Sauvignon 60%, Merlot 20 %, Ull de llebre 20% (14% alcohol).